Festménytisztítás előtt és után __ before and after painting conservation
Ez a gyönyörű tavaszi tájkép az évtizedek folyamán több károsító tényező miatt is vesztett az üdeségéből.
Első, szembetűnő változást a festett rétegek -az ég kékje, a virágzó gyümölcsfák szirmainak- színehagyottsága jelenti. |
A fenti képen a festmény bal oldala még a tisztítás előtt látható, jobb oldalon a felületről már lekerült a sötét kosz rétege, ami elfedte a régi olajkép sérüléseit. Az a sok, kopott foltokban jelentkező sötétebb rész már a vászonhordozó megjelenése, ahonnan a festék és alapozás hiányzik.
tömített hiányok itt még fehéren jelentkeznek |
Ezeket a hiányokat az alapozótól kell újraépíteni, amihez krétás
tömítőmasszát készítünk, majd a réseket tömítjük ezzel az anyaggal,
biztosítva ezzel a festékréteg egységes felületét.
tisztítás után kiegészítjük a kopott festékréteget |
A kitömített hiányok ilyenkor "ijesztően" fehéren világítanak a kép felületén.
aprólékos munkához megfelelő szerszám szükséges |
Apró végű eszközzel pótoljuk ki a sötéten jelentkező hiányokat.
a tömítés után a festés kiegészítésénél sokat segít majd a gólyatükröződő árnyéka a vízen |
Látszik, hogy a jobb oldali gólya teste hátul szinte teljesen hiányzott.
színkeverés a retushoz |
Lakkozás után a színek beilleszkedő retusálásával fedjük el a kiegészített hiányokat.
restaurálás után |
Az elkészült tájkép restaurálás után. Megtisztítva a kellemetlen szagú nikotinos szennyeződéstől és javítva az elkopott festékhiányoktól.
Comments
Post a Comment