2013. augusztus 25., vasárnap

Menthetetlennek tűnt ez az olajfestmény...


A kép szakadozott és hiányos volt, a vásznat felpúposodva és meggyűrődve ragasztották rá enyvvel egy vastag farostlemezre, így került hozzánk.

átvételkor elkeserítő állapotban a festmény
 Ezen az átvételi képen látszik, hogy a farostlemez is deformált, hullámos volt.
leválasztás
Szikével meglazítottuk a kép szélét, és a ragasztáshoz használt régi enyv pergett ki a festmény alól.
tisztítás közben
Óvatosan letisztítottuk a felületet, majd leragasztottuk a festményoldalt, hogy a leválasztás során  a festékréteg ne sérüljön tovább.
félig tisztított állapot
A festmény baloldala megtisztítva, a tisztítás után a festmény eredeti színeivel.
a hátlap sorvasztása
A farostlemezt szikével és késsel  sorvasztottuk le a hátoldalról, majd szembesültünk azzal, hogy a régi enyv még így is vastagon, megkeményedve borítja a vásznat.
az enyv duzzasztása
Sokféle módszert kipróbáltunk, de a legeredményesebbnek az bizonyult, hogy a felpuhított enyvet szakaszonként, szikével kaparjuk le anélkül, hogy a vászon megnyúlna.
kép: ecsetvonás
kép:ecsetvonás
 Jelentős szakadásokat rögzítettünk az összeillesztés előtt.
A festményt a munka közben és szüneteiben is folyton préselve tartottuk, mert az enyv újra és újra összerántotta volna száradás közben a vásznat, és ezáltal a festékréteget is megmozgatta volna.
kiegészítésekkel, tömítésekkel
Dublírozás előtt a szakadásokat élberagasztottuk és a hiányzó vásznat hasonlóan vékony anyaggal kipótoltuk.
már színben is alakul a festmény külalakja
 A fehér tömítőmasszát akvarell aláfestéssel hoztuk színbe.
kép:ecsetvonás
 Következett a retus.
olajretus után
 A restaurálás végén a vásznat egy új vakkeretre feszítettük fel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése