Mennyire változik meg a festmény restaurálás után?

 Deák Ébner Lajos: "Bánóczy Józsefné portréja" 1840

Átvételi állapot
Reménytelennek tűnhet az a  festmény, amelynek pont az arcán húzódik végig  egy  szakadás. Ezzel a nagyméretű portréval nem csak a gyűrődések, szakadások javítása volt a feladat, hanem a tisztítás és a régi, elsárgult lakkréteg óvatos eltávolítása.
Az átvételi fotón jól látszik, hogy a festmény nemcsak elszakadt, hanem darabok hiányoznak a vászonból, amit majd hasonló szövésű anyaggal pótolni kell.
Az élberagasztott, kipótolt vászon.
  A hányattatott sorsú , gyűrődött vászon több helyen is kilyukadt és pótlásra szorult, de a legtöbb munkát és fejtörést az arc helyreállítása okozta. Ennek a szakadásnak teljesen láthatatlanná kell válnia a munka befejeztével- hiszen ez a festmény leghangsúlyosabb része. A vászon hordozó pótlásához indiai selyem kreplin bizonyult a legalkalmasabbnak.
Tisztító ablakok a festményen
De mindezek előtt a festmény tisztítása volt fontos.bA fotón látható tisztító ablakot akkor nyitjuk a festményen, amikor kipróbáljuk a vegyszereket melyekkel a leghatékonyabban, ugyanakkor a legkíméletesebben távolítható el a  szennyeződés a felületről.

A festmény sérülései élberagasztva és kipótolva.
A vászon egyenesítése és a tisztítási, feltárási folyamatok együtt zajlottak, miután az élberagasztással a vászon újra hiánytalanná vált, a javítások tömítése és az esztétikai helyreállítás adta vissza a restaurált festmény eredeti szépségét.
 Restaurálás előtt.
A festmény restaurálás után.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések