Vizsralek Nóra: Carlo Crivelli: Szt. Péter és Szt. Orsolya- festmény másolat



Vizsralek Nóra: Szt. Péter másolat tempera/fatábla

Ez a két másolat fatáblára készült az eredeti tojástempera technika alkalmazásával.
A portré hátterénél és a glóriánál 24 karátos aranyfüstöt használtunk.
A tojástempera az eredeti receptek alapján festékpigmentből és tojássárgájából készül, elég nehéz dolgozni  vele, mert a már elkészült részeken könnyen visszamosódik a festék.

Ezért csak úgynevezett vonalkázással lehet vele rétegenként haladni. Ha figyelmesen megnézzük ezeket a képeket, látszik, hogy apró vonalakból állnak össze.



Vizsralek Nóra: Szt. Orsolya fatábla/tempera

A középkori táblaképeken az arcok festése ugyanúgy történik; egy zöldes alapra (zöldföld, mely manapság elég nehezen beszerezhető) egyre világosabb vonalkázással érik el a bőr
színét, az alsó zöldes derengés és a rózsaszínek tánca egészen elképesztő hatású.
A festett kép aztán pár hónap múlva oldhatatlan anyaggá alakul.
Az aranyozás előtt az alapra applikációk kerülnek (ezek kiemelkednek a felületről), illetve az ún. poncoló szerszámokkal különböző mintákat vésnek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések